Kierkegaard aften

Tisdag 29. oktober 2013, 19:00

Den Norske Kirke i Stockholm,

Stigbergsgatan 24 Södermalm

en litterär-musikalisk uppläsningsföreställning med musik av Mozart.

Förförarens dagbok, berättelsen om den demoniske Johannes förförelse av den unga Cordelia Wahl, är ett av Søren Kierkegaards mest internationellt kända och älskade verk.

Den kände skådespelaren Magnus Krepper läser Kierkegaards text ackompanjerad av en av Danmarks finaste kammarmusiker, cellisten Ida Nørhom från den kritikerhyllade och prisbelönta kammarensemblen Trio Ismena, som spelar musik av Mozart.

Bearbetningen av Kierkegaards text inför denna galaföreställning har gjorts av den danske författaren och filosofen Jens Staubrand (översättning: Thomas Andersson).

Presentatör: Jens Staubrand.

Aftenprogram

Arrangör: Dansk Forening i Stockholm i förening med Søren Kierkegaard Kulturproduktion

Pris: 100 kr inklusive kaffe og kage.

Tilmeldning via hjemmesiden Tilmeldning eller til kierkegaard@danskforeningistockholm.se